even voorstellen
even voorstellen
Mijn naam is vlinder en ik ben 42 jaar.
Inmiddels ben ik drie jaar officieel gescheiden. We zijn 17 jaar bijelkaar geweest en het was een ware HEL ! Door mijn grote verliefdheid en de plank voor mijn kop heb ik niet ingezien dat alles wat binnenshuis gebeurde mij veranderde van een zelfverzekerde, ambitieuse jonge vrouw in een zowel lich als geest. zieke Zombie. Nu weet ik dat mijn ex een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en door veel te lezen en me te verdiepen in verhalen van anderen vallen langzaam alle puzzelstukjes op zijn plek. Het boek van Pia Mellody heeft me een enorme dreun gegeven. De herkenning en het zwart op wit beschreven zien staan van gebeurtenissen die zoveel raakvlakken hebben met mijn leven was erg confronterend. Ik zie echter nu in dat het tijd is voor ACTIE. Ik dreig weer, in de relatie die ik nu heb, te verzanden in het spel van het verleden. Niet door mijn partner maar door mij zelf!
Graag deel ik met jullie ervaringen zodat we elkaar, zonodig, kunnen bijstaan
lieve groet
Vlinder
Inmiddels ben ik drie jaar officieel gescheiden. We zijn 17 jaar bijelkaar geweest en het was een ware HEL ! Door mijn grote verliefdheid en de plank voor mijn kop heb ik niet ingezien dat alles wat binnenshuis gebeurde mij veranderde van een zelfverzekerde, ambitieuse jonge vrouw in een zowel lich als geest. zieke Zombie. Nu weet ik dat mijn ex een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en door veel te lezen en me te verdiepen in verhalen van anderen vallen langzaam alle puzzelstukjes op zijn plek. Het boek van Pia Mellody heeft me een enorme dreun gegeven. De herkenning en het zwart op wit beschreven zien staan van gebeurtenissen die zoveel raakvlakken hebben met mijn leven was erg confronterend. Ik zie echter nu in dat het tijd is voor ACTIE. Ik dreig weer, in de relatie die ik nu heb, te verzanden in het spel van het verleden. Niet door mijn partner maar door mij zelf!
Graag deel ik met jullie ervaringen zodat we elkaar, zonodig, kunnen bijstaan
lieve groet
Vlinder
Iemand die geen verdriet heeft gekend is zich niet bewust van de verrrijking en het inzicht wat je krijgt in jezelf als je door diepe dalen bent gegaan.
antw. op de vraag van Anna: Codependency van Pia Mellody
Dit is het boek Anna.
En nee, dat boek heb ik nog niet gelezen. Heb je een isbn nr. voor me, zodat ik het kan bestellen?
alvast bedankt
gr. Vlinder
En nee, dat boek heb ik nog niet gelezen. Heb je een isbn nr. voor me, zodat ik het kan bestellen?
alvast bedankt
gr. Vlinder
Iemand die geen verdriet heeft gekend is zich niet bewust van de verrrijking en het inzicht wat je krijgt in jezelf als je door diepe dalen bent gegaan.
Re: antw. op de vraag van Anna: Codependency van Pia Mellody
Bedoel je "Facing Codependence"? (of heb je een Nederlandse vertaling gelezen?)Vlinder schreef:Dit is het boek Anna.
Ik heb twee exemplaren van 'Als hij maar gelukkig is' van Robin Norwood met verschillende ISBN nummers, en die zijn misschien verouderd (het nieuwste kun je vinden op mijn website www.norwoodgroep.nl bij 'De boeken van Robin Norwood'), maar ik zou gewoon de titel en auteur opgeven als je het wilt bestellen, het is een heel bekend boek en meestal ligt het wel gewoon in de winkel.
Succes!
Groetjes, Anna
Ja Facing Codependency
Ja Facing Codependency!
Een lieve forum vriendin heeft dit vertaalde werk gecopieerd en toegestuurd. Het is erg indrukwekkend.
Herkenning en verbazing wisselen elkaar af...
Zo ben ik ook op deze site terechtgekomen. Het boek "Als hij maar gelukkig is", heb ik inmiddels via Bol.com besteld.
Wat ik ook een eyeopener vond was het boek van Mira Kirschenbaum "alles heeft een reden".
gr. Vlinder
Een lieve forum vriendin heeft dit vertaalde werk gecopieerd en toegestuurd. Het is erg indrukwekkend.
Herkenning en verbazing wisselen elkaar af...
Zo ben ik ook op deze site terechtgekomen. Het boek "Als hij maar gelukkig is", heb ik inmiddels via Bol.com besteld.
Wat ik ook een eyeopener vond was het boek van Mira Kirschenbaum "alles heeft een reden".
gr. Vlinder
Hallo,ik heb met net aangemeld
weet dus nog niet,of dit iets voor mij is
ben niet gelovig ,en probeer het zelf op te lossen
maar,zit klem tussen hoop,die misplaast,is en wanhoop
die als een constante aanwezigheid is
en twijfel ,over mijn eigen,,,, fouten en tekortkomingen
mischien kan ik hier een weerwoord krijgen
zonder veroordeling ,die krijg ik thuis al elke dag
groetjes,,,,Atalanta
weet dus nog niet,of dit iets voor mij is
ben niet gelovig ,en probeer het zelf op te lossen
maar,zit klem tussen hoop,die misplaast,is en wanhoop
die als een constante aanwezigheid is
en twijfel ,over mijn eigen,,,, fouten en tekortkomingen
mischien kan ik hier een weerwoord krijgen
zonder veroordeling ,die krijg ik thuis al elke dag
groetjes,,,,Atalanta
Hallo,ik zou graag lid van deze groep,
willen worden, om te kijken,
of ik er wat mee kan, en er in past
gr,.Atalanta
willen worden, om te kijken,
of ik er wat mee kan, en er in past
gr,.Atalanta
Hoi,
Ik ben Jacq1980. Ik heb 8 jaar een relatie met een narcist.
Ik begrijp van mijzelf niet dat ik zijn gedrag (zie kenmerken v.e. narcist) heb geaccepteerd. Ik ben nu op het punt dat we twee jonge kinderen hebben en getrouwd zijn. Terwijl, als ik terugdenk, onze relatie van begin af aan al niet goed was. Ik begrijp het echt niet van mijzelf. Ik ben nu het boek 'Als hij maar gelukkig is' aan het lezen, dus misschien vind ik daarin het antwoord.
Ik moet wel zeggen dat ik mij niet helemaal kan vinden in alle kenmerken die bij relatieverslaving horen. Ik heb een fijne jeugd gehad. Mijn moeder bood juist veel de gelegenheid om over mijn gevoelens te praten en om mijn eigen gevoelens te uiten. Mijn vader en moede zijn gescheiden toen ik drie jaar oud was. Mijn vader hield/houdt nooit rekening met mijn gevoelens en is er nooit in geïnteresseerd. Kan het zijn dat mijn vader zijn gedrag (gebrek aan inlevingsvermogen) een zodanige invloed op mij heeft gehad, dat ik in mijn relatie mijn eigen gevoel vertrouw? Ik woonde niet eens bij hem, maar zag hem eens in de twee weken en zelf ook nog enkele jaren helemaal niet. Anders zou ik neit weten waar het vandaan komt, dat ik mijn eigen gevoel ondedruk ten gunste van anderen (mijn echtgenoot).
Groet Jacq1980
Ik ben Jacq1980. Ik heb 8 jaar een relatie met een narcist.
Ik begrijp van mijzelf niet dat ik zijn gedrag (zie kenmerken v.e. narcist) heb geaccepteerd. Ik ben nu op het punt dat we twee jonge kinderen hebben en getrouwd zijn. Terwijl, als ik terugdenk, onze relatie van begin af aan al niet goed was. Ik begrijp het echt niet van mijzelf. Ik ben nu het boek 'Als hij maar gelukkig is' aan het lezen, dus misschien vind ik daarin het antwoord.
Ik moet wel zeggen dat ik mij niet helemaal kan vinden in alle kenmerken die bij relatieverslaving horen. Ik heb een fijne jeugd gehad. Mijn moeder bood juist veel de gelegenheid om over mijn gevoelens te praten en om mijn eigen gevoelens te uiten. Mijn vader en moede zijn gescheiden toen ik drie jaar oud was. Mijn vader hield/houdt nooit rekening met mijn gevoelens en is er nooit in geïnteresseerd. Kan het zijn dat mijn vader zijn gedrag (gebrek aan inlevingsvermogen) een zodanige invloed op mij heeft gehad, dat ik in mijn relatie mijn eigen gevoel vertrouw? Ik woonde niet eens bij hem, maar zag hem eens in de twee weken en zelf ook nog enkele jaren helemaal niet. Anders zou ik neit weten waar het vandaan komt, dat ik mijn eigen gevoel ondedruk ten gunste van anderen (mijn echtgenoot).
Groet Jacq1980
Hallo Jacq, bedoel je hier misschien "dat ik in mijn relatie mijn eigen gevoel NIET vertrouw?" Ik denk dat er veel verband is tussen hoe jouw vader met jou en jouw gevoelens omging en hoe jijzelf met je gevoelens omgaat. Als de eerste belangrijke man in je leven zo met je omgaat hoe kun je dan eigenwaarde ontwikkelen ten opzichte van mannen? en denken dat jouw gevoelens van waarde en belangrijk zijn?Jacq1980 schreef: Kan het zijn dat mijn vader zijn gedrag (gebrek aan inlevingsvermogen) een zodanige invloed op mij heeft gehad, dat ik in mijn relatie mijn eigen gevoel vertrouw?
Toen ik deze vraag van jou las moest ik meteen denken aan een stukje in de 'Cursus voor Personal Success' van John Gray, te vinden op mijn website www.norwoodgroep.nl bij 'Relevante zelf-therapie methoden' op blz. 9 in aflevering 2, het stukje over Sarah die mannen niet vertrouwt en zich afvraagt of dat iets te maken heeft met het feit dat haar vader wegging toen ze 3 was. En Oprah's reactie daarop (en die van John Gray daarna).
Groet, Anna