help, daar is de onrust weer
-
jozonnetje
help, daar is de onrust weer
Heb al 6 jaar af en aan relatie met een man. Probeer nu definitief los te komen omdat het echt teveel energie trekt. De eerst week voelde ik me goed, veel eigen dingen gedaan en ook heel erg opgelucht. Veel meegelezen op het forum, blij met de herkenning en overtuigt van mijn besluit daardoor. Maar nu komt de onrust weer. Weet dat er pijn onder zit, maar het is nog zo moeilijk om dat toe te laten... Ik moet het even delen, vandaar dit berichtje. Heb al zoveel pogingen gedaan om te breken en ben altijd weer opnieuw begonnen, allemaal omdat dit moment steeds te eng en zwaar was om aan te gaan. En nu wil ik er doorheen. Iemand goede suggesties? Kan alle support gebruiken...
Jozonnetje
Jozonnetje
iedere mijl begint onder je voeten
Hoi,
Zo herkenbaar! Ik ben sinds een jaar gescheiden en heb in die tijd ontelbare keren geprobeerd hem terug te krijgen. En elke keer stootte ik mijn neus. (gelukkig maar trouwens)
Nu doe ik het niet meer, omdat de pijn van de eenzaamheid maakt dat ik naar hem ga verlangen en ik me besefte dat dat de enige reden is. ''Hij is de oplossing voor mijn rotgevoel." Maar eigenlijk maakt hij het alleen maar erger!!
Zoals hij was WIL ik hem niet meer terug. De pijn van het af en toe eenzaam zijn is minder erg.
Vind het alleen heel erg moeilijk om voor mezelf toe te geven dat ik niet meer van hem houd, geen idee eigenlijk of dat zo is.
Zo herkenbaar! Ik ben sinds een jaar gescheiden en heb in die tijd ontelbare keren geprobeerd hem terug te krijgen. En elke keer stootte ik mijn neus. (gelukkig maar trouwens)
Nu doe ik het niet meer, omdat de pijn van de eenzaamheid maakt dat ik naar hem ga verlangen en ik me besefte dat dat de enige reden is. ''Hij is de oplossing voor mijn rotgevoel." Maar eigenlijk maakt hij het alleen maar erger!!
Zoals hij was WIL ik hem niet meer terug. De pijn van het af en toe eenzaam zijn is minder erg.
Vind het alleen heel erg moeilijk om voor mezelf toe te geven dat ik niet meer van hem houd, geen idee eigenlijk of dat zo is.
-
jozonnetje
eenzaamheid
Wat is het toch dat we zo eenzaam ons voelen? Soms ben ik dagen alleen en voel ik me toch niet eenzaam, en soms zijn mijn dagen lekker gevuld en is er het enorme verlaten gevoel. Zo pijnlijk!Francine schreef:Nu doe ik het niet meer, omdat de pijn van de eenzaamheid maakt dat ik naar hem ga verlangen en ik me besefte dat dat de enige reden is.
Hoi,
Ik dacht dat ik een bericht had geplaatst maar er is blijkbaar iets niet goed gegaan. Kijk naar wat JIJ nodig hebt?? Zelf lees ik en schrijf ik heel erg veel. Alles wat in mij opkomt waarvan ik denk dat dat belangrijk zou kunnen zijn, schrijf ik op. Positieve affirmaties en mijzelf ophemelen!!! Was er al even mee bezig omdat ik helemaal in elkaar was gestort maar hij heeft gisteren per sms laten weten definitief te stoppen met de relatie. Het spijt hem.......
En vanmiddag stuurt hij: lekker rustig nu he, wat zal je lekker tot rust komen???? Heb niks teruggestuurd, ik sta daar boven en ben veel beter dan hem! Dusssss gewoon doen!!!!! Ga aan het werk met jezelf!!! Goedbedoeld advies, heb je hier wat aan???!!
Ik dacht dat ik een bericht had geplaatst maar er is blijkbaar iets niet goed gegaan. Kijk naar wat JIJ nodig hebt?? Zelf lees ik en schrijf ik heel erg veel. Alles wat in mij opkomt waarvan ik denk dat dat belangrijk zou kunnen zijn, schrijf ik op. Positieve affirmaties en mijzelf ophemelen!!! Was er al even mee bezig omdat ik helemaal in elkaar was gestort maar hij heeft gisteren per sms laten weten definitief te stoppen met de relatie. Het spijt hem.......
En vanmiddag stuurt hij: lekker rustig nu he, wat zal je lekker tot rust komen???? Heb niks teruggestuurd, ik sta daar boven en ben veel beter dan hem! Dusssss gewoon doen!!!!! Ga aan het werk met jezelf!!! Goedbedoeld advies, heb je hier wat aan???!!
Alles komt goed!!!
-
jozonnetje
schrijven..
Ja, ik moet gaan schrijven... Weet dat dat me goedbdoet, maar heb het nog niet vast in mijn systeem zitten. Ik zal wat klaarleggen op mijn vaste stekkie op de bank...Monica schreef: Alles wat in mij opkomt waarvan ik denk dat dat belangrijk zou kunnen zijn, schrijf ik op.
Re: eenzaamheid
Precies! Zo voel ik het ook. Het gevoel van eenzaamheid zit van binnen, maar ik weiger het nog langer om te zetten in verlangen naar hem. Ik ga dan met de hond wandelen of iets liefs voor mezelf doen.jozonnetje schreef:Wat is het toch dat we zo eenzaam ons voelen? Soms ben ik dagen alleen en voel ik me toch niet eenzaam, en soms zijn mijn dagen lekker gevuld en is er het enorme verlaten gevoel. Zo pijnlijk!
En elke keer ben ik weer een beetje trotser op mezelf dan
Schrijven helpt inderdaad.
Ben al aan het derde word document bezig. Bij elke nieuwe grote stap die ik neem begin ik een nieuwe en daarbij was de eerste puur verwerken van verdriet. Als ik dat nu teruglees zie ik hoe ik was en soms herken ik mezelf niet eens meer.
Veel lezen inderdaad ook, ik lees het hoofdstuk over het herstel bijna elke dag weer opnieuw.
En ik heb heel veel uitgedraaid wat op de site staat en in een map gedaan. Heel veel en heel vaak lezen, ik put er ontzettend veel kracht uit.
Ben al aan het derde word document bezig. Bij elke nieuwe grote stap die ik neem begin ik een nieuwe en daarbij was de eerste puur verwerken van verdriet. Als ik dat nu teruglees zie ik hoe ik was en soms herken ik mezelf niet eens meer.
Veel lezen inderdaad ook, ik lees het hoofdstuk over het herstel bijna elke dag weer opnieuw.
En ik heb heel veel uitgedraaid wat op de site staat en in een map gedaan. Heel veel en heel vaak lezen, ik put er ontzettend veel kracht uit.
-
jozonnetje
Heb net nieuwe inkt in mijn printer gedaan... inderdaad om stukken van de site te kunnen printen. Speciale map is een goed idee!Francine schreef:En ik heb heel veel uitgedraaid wat op de site staat en in een map gedaan. Heel veel en heel vaak lezen, ik put er ontzettend veel kracht uit.
Hoi Jo,
Ik heb net bij Mari@n haar bericht ook al iets geschreven.
Een zaamheid.... dat zit in jou en dat kan een ander niet echt opvullen al denk je van wel: beter om lekker van je af te janken. Bij een mooi stuk muziek; wat te denken van Michael Jackson's Earth song? ( whatabout us!! meebleren!)
So be it: eenzaamheid geldt ook voor mij. Ooit zal ik ook in mijn upsie moeten sterven. Het is inherent aan het menszijn, denk ik.
Dat vult een lief nooit op!
En over schrijven: schrijf elke dag een stukje over die dag en complimenteer jezelf met wat goed ging, maar wees eerlijk en let ook op of je met je valkuilen bezig bent. Welke leerpunten je hebt aangepakt of wat minder goed ging.
Ik put daar veel kracht uit op het moment en er gebeuren kleine wondertjes lijkt het wel. Dit alles onder het mom: hoe kom ik weer terug in balans en eigenwaarde/liefde.
Ik probeer me ook open te stellen voor nieuwe indrukken en daar reageren andere mensen positief op. Zit in een goede flow nu.
Wens jullie dat ook! toi toi toi
Mart
Ik heb net bij Mari@n haar bericht ook al iets geschreven.
Een zaamheid.... dat zit in jou en dat kan een ander niet echt opvullen al denk je van wel: beter om lekker van je af te janken. Bij een mooi stuk muziek; wat te denken van Michael Jackson's Earth song? ( whatabout us!! meebleren!)
So be it: eenzaamheid geldt ook voor mij. Ooit zal ik ook in mijn upsie moeten sterven. Het is inherent aan het menszijn, denk ik.
Dat vult een lief nooit op!
En over schrijven: schrijf elke dag een stukje over die dag en complimenteer jezelf met wat goed ging, maar wees eerlijk en let ook op of je met je valkuilen bezig bent. Welke leerpunten je hebt aangepakt of wat minder goed ging.
Ik put daar veel kracht uit op het moment en er gebeuren kleine wondertjes lijkt het wel. Dit alles onder het mom: hoe kom ik weer terug in balans en eigenwaarde/liefde.
Ik probeer me ook open te stellen voor nieuwe indrukken en daar reageren andere mensen positief op. Zit in een goede flow nu.
Wens jullie dat ook! toi toi toi
Mart
Ik merk vaak dat ik al schrijvende tot bepaalde nieuwe inzichten kom.
Ik schrijf meestal alleen maar op wat er in me omgaat en probeer dat dan te plaatsen.
Soms met heel verrassende uitkomsten.
het helpt mij in ieder geval enorm.
Niet in de laatste plaats door te zien hoe ik vooruit ga door terug te lezen hoe ik er een half jaar geleden aan toe was.
Ik schrijf meestal alleen maar op wat er in me omgaat en probeer dat dan te plaatsen.
Soms met heel verrassende uitkomsten.
het helpt mij in ieder geval enorm.
Niet in de laatste plaats door te zien hoe ik vooruit ga door terug te lezen hoe ik er een half jaar geleden aan toe was.
Het helpt me ook om te horen hoe vriendinnen tegen mijn aanpak en karakter aankijken. Ze zijn eerlijk, dat weet ik. Maar mijn valkuilen hebben heel veel met de eigen angst te maken. Mijn paniek zorgt soms dan weer voor een terugval waar ik soms dagen best goedga. Nu dus even weer niet.
Even rondkijken hier op de site naar voedende woorden....
Even rondkijken hier op de site naar voedende woorden....
-
jozonnetje
-
jozonnetje
Ze staan op het besloten forum... weet niet of je daar al meeleest?
Onder de "sticky"s is het het derde onderwerp. Het is vertaald uit het engels door Anna. Je kunt het boekje ook kopen. Het zijn zulke fijne tekstjes die echt een spiegel voorhouden... Daily Meditations for Women Who Love Too Much by Robin Norwood € 14,99.
We zijn niet alleen...
Jozonnetje
Onder de "sticky"s is het het derde onderwerp. Het is vertaald uit het engels door Anna. Je kunt het boekje ook kopen. Het zijn zulke fijne tekstjes die echt een spiegel voorhouden... Daily Meditations for Women Who Love Too Much by Robin Norwood € 14,99.
We zijn niet alleen...
Jozonnetje