Norwoodgroep Rotterdam
Norwoodgroep Rotterdam
Aanstaande donderdag 5 mei 2011 is de volgende Norwoodgroep in Rotterdam. Van 20:00 uur tot 22:00 uur. Je kunt je aanmelden via norwoodgroeprotterdam@live.nl of bellen met 06-47430480.
Groetjes, Sarah
Groetjes, Sarah
Aanstaande donderdagavond is er weer een Norwood meeting in Rotterdam. Je bent van harte welkom, je kunt je opgeven per mail(norwoodgroeprotterdam.live.nl) of per telefoon (06-47430480)
"Al het lijden ontstaat door onze gehechtheid aan een onjuist zelfbeeld"
Boeddhistische wijsheid. Uit "Verslaafd aan liefde" van Jan Geurtz
Groetjes,
Sara
"Al het lijden ontstaat door onze gehechtheid aan een onjuist zelfbeeld"
Boeddhistische wijsheid. Uit "Verslaafd aan liefde" van Jan Geurtz
Groetjes,
Sara
Hallo Tetila,
Bedankt dat je me hierop attent maakt. Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ontdekte toen dat er een foutje stond in het e-mailadres op de 'Landelijke lijst' op mijn website.
Er stond norwoodgroeprotterdam@live.com en het moest zijn:
norwoodgroeprotterdam@live.nl (dus nl op het eind).
Ik heb het nu veranderd en hopelijk werkt het nu weer goed.
Hartelijke groet,
Anna
Bedankt dat je me hierop attent maakt. Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ontdekte toen dat er een foutje stond in het e-mailadres op de 'Landelijke lijst' op mijn website.
Er stond norwoodgroeprotterdam@live.com en het moest zijn:
norwoodgroeprotterdam@live.nl (dus nl op het eind).
Ik heb het nu veranderd en hopelijk werkt het nu weer goed.
Hartelijke groet,
Anna
-
ariannetje
workshop Byron Katie
Hoi,
Ik las dat vanuit rotterdam er misschien mensen naar Byron Katie wilden gaan? Ik hoor het graag als dit nog het plan is, ik heb wel interesse,
Arianne
Ik las dat vanuit rotterdam er misschien mensen naar Byron Katie wilden gaan? Ik hoor het graag als dit nog het plan is, ik heb wel interesse,
Arianne
-
Lioness1968
Re: workshop Byron Katie
Hallo,ariannetje schreef:Hoi,
Arianne
Ik heb ook interesse, mocht er een datum bekend zijn, wil ik het graag weten.
Groetjes, Sandra
Oproep. De Norwoodgroep Rotterdam heeft al een tijd geen vaste locatie meer, en het is nog niet gelukt een nieuwe locatie te vinden. Is er iemand die een locatie weet voor de Norwoodgroep Rotterdam, die weinig of geen geld kost? In een buurthuis of kerk, of een kantoorruimte die 's avonds niet gebruikt wordt. Als je iets weet laat het me dan even weten. Hier, of per e-mail: anna@norwoodgroep.nl
Groet, Anna
Groet, Anna
Voor nieuwe informatie over de Norwoodgroep Rotterdam zie de 'Landelijke lijst Norwoodgroepen':
http://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJKE ... OODGROEPEN
Op de Norwood website: www.norwoodgroep.nl
http://www.norwoodgroep.nl/#_LANDELIJKE ... OODGROEPEN
Op de Norwood website: www.norwoodgroep.nl
Ik wil hier even een bericht plaatsen over de Norwoodgroep Rotterdam. Er zijn een tijdlang problemen geweest met het vinden van een geschikte locatie (de locatie van de jaren daarvoor was niet meer beschikbaar). Deze problemen hebben er uiteindelijk toe geleid dat er geen bijeenkomsten meer gehouden worden. Een aantal vrouwen hebben afgehaakt. Ook de contactpersoon van de groep.
Ik heb mij toen zelf als contactpersoon op de 'Landelijke lijst Norwoodgroepen' op mijn website gezet, zodat de aanmeldingen verder bij mij kwamen. In die tussentijd heb ik 9 nieuwe aanmeldingen binnen gekregen, maar er zijn geen bijeenkomsten waar zij naartoe kunnen gaan.
Twee van deze vrouwen zijn op zoek (geweest) naar een ruimte voor de bijeenkomsten. Een van hen had een ruimte gevonden voor 30 euro per avond, en waarvan ik dacht dat dat misschien te duur was. Omdat als je een keer met z'n tweeën bent, je beiden 15 euro moet betalen.
Mijn vraag hier is nu: heb je interesse in deze groep? Heb je interesse om een nieuwe groep op te starten met deze nieuwe aanmeldingen? Misschien zijn er ook nog oude leden van de groep die weer mee willen doen als er een locatie is gevonden. Ik kan jullie helpen met het opzetten. En het is misschien makkelijker om gezamenlijk een ruimte te zoeken.
Ik heb ook het adres van een ruimte gekregen waar bijeenkomsten plaatsvinden van een Al Anon groep. Het gaat om een dependance van het Stichting Delta Psychiatrisch Centrum:
Boerhaavestraat 10
Rotterdam
Telefoon: 010 4936515
Misschien is daar nog iets mee te doen?
Ik hoop heel erg dat er weer nieuw leven geblazen kan worden in de Norwoodgroep Rotterdam. Want aan interesse in deelname ontbreekt het niet.
Als er iemand is die hier iets mee wil doen, laat het me dan even weten.
anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
Ik heb mij toen zelf als contactpersoon op de 'Landelijke lijst Norwoodgroepen' op mijn website gezet, zodat de aanmeldingen verder bij mij kwamen. In die tussentijd heb ik 9 nieuwe aanmeldingen binnen gekregen, maar er zijn geen bijeenkomsten waar zij naartoe kunnen gaan.
Twee van deze vrouwen zijn op zoek (geweest) naar een ruimte voor de bijeenkomsten. Een van hen had een ruimte gevonden voor 30 euro per avond, en waarvan ik dacht dat dat misschien te duur was. Omdat als je een keer met z'n tweeën bent, je beiden 15 euro moet betalen.
Mijn vraag hier is nu: heb je interesse in deze groep? Heb je interesse om een nieuwe groep op te starten met deze nieuwe aanmeldingen? Misschien zijn er ook nog oude leden van de groep die weer mee willen doen als er een locatie is gevonden. Ik kan jullie helpen met het opzetten. En het is misschien makkelijker om gezamenlijk een ruimte te zoeken.
Ik heb ook het adres van een ruimte gekregen waar bijeenkomsten plaatsvinden van een Al Anon groep. Het gaat om een dependance van het Stichting Delta Psychiatrisch Centrum:
Boerhaavestraat 10
Rotterdam
Telefoon: 010 4936515
Misschien is daar nog iets mee te doen?
Ik hoop heel erg dat er weer nieuw leven geblazen kan worden in de Norwoodgroep Rotterdam. Want aan interesse in deelname ontbreekt het niet.
Als er iemand is die hier iets mee wil doen, laat het me dan even weten.
anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
Ik heb vandaag de volgende mailing verstuurd:
Hallo allemaal,
Ik stuur deze e-mail aan alle oud leden van de Norwoodgroep Rotterdam, en alle nieuwe aanmeldingen voor deze groep en vrouwen die mij via e-mail om informatie hebben gevraagd over deze groep (en evt. Den Haag).
Op 30 maart dit jaar kreeg ik bericht dat de contactpersoon van de Norwoodgroep Rotterdam van de afgelopen twee jaar ermee stopte. Zij droeg het over aan iemand anders. Op 30 september kreeg ik het bericht dat ook deze nieuwe contactpersoon ermee stopte. Er waren de laatste tijd veel problemen met het vinden van een geschikte locatie.
Omdat er geen nieuwe contactpersoon was, heb ik mijzelf als contactpersoon op de 'Landelijke lijst Norwoodgroepen' op mijn website gezet, zodat de aanmeldingen daarna verder bij mij kwamen. In die tussentijd heb ik 9 nieuwe aanmeldingen binnen gekregen, maar er waren (voor zover mij bekend) geen bijeenkomsten waar zij naartoe konden gaan.
Twee van deze vrouwen zijn op zoek (geweest) naar een ruimte voor de bijeenkomsten. Eén van hen had een ruimte gevonden voor 30 euro per avond, waarvan ik dacht dat dat misschien te duur was. Omdat als je een keer met z'n tweeën bent, je beiden 15 euro moet betalen (dat is een beetje veel voor 'gratis' deelname). En inmiddels zijn er ook twee vrouwen bij gekomen die zelf (misschien) een ruimte beschikbaar hebben, in plaatsen in de omgeving van Rotterdam (Papendrecht en Waddinxveen).
Waar ik nu mee zit is: er is dus waarschijnlijk wel een geschikte ruimte te vinden in Rotterdam of omgeving, voor een doorstart van de Norwoodgroep. Er zijn ook genoeg vrouwen die willen deelnemen aan een Norwoodgroep in deze omgeving. Er komen nog steeds nieuwe aanmeldingen binnen. Maar de volgende stap is hoe je werkelijk kunt gaan beginnen met de bijeenkomsten. De 'Agenda voor de bijeenkomsten' is te vinden op mijn website bij 'Zelf een Norwoodgroep' opzetten, maar om te weten hoe je zo'n agenda en de bijeenkomsten werkelijk moet uitvoeren, is het denk ik wel belangrijk dat je hebt gezien en meegemaakt hoe dat in de praktijk gaat.
Om dit probleem op te lossen denk ik aan twee dingen:
1) Zijn er vrouwen onder jullie die een tijd hebben meegedraaid met de oude Norwoodgroep in Rotterdam, of een andere 12 stappen groep, zoals Al Anon, die zouden willen helpen om deze structuur op poten te zetten?
2) Ik heb bericht van iemand van de maandagavond Al Anon groep in Rotterdam, dat zij hun groep open willen stellen voor vrouwen die op zoek zijn naar een Norwoodgroep. Het programma van Al Anon lijkt veel op het programma van de Norwoodgroep. Robin Norwood verwijst zelf ook naar Al Anon als een goed programma voor vrouwen met de Norwood-problematiek.
Vrouwen die zich hebben aangemeld voor de Norwoodgroep in Rotterdam, en die willen helpen bij het opzetten van een nieuwe Norwoodgroep, kunnen om een idee te krijgen van de structuur en gang van zaken in de bijeenkomsten in een zelfhulpgroep met 12 stappen programma, bijeenkomsten van Al Anon bijwonen. Maar ook, als je dat zou willen in deze groep van Al Anon blijven participeren. Of in allebei.
Mocht je interesse hebben om hier iets mee te doen laat het me dan even weten.
Hartelijke groet,
Anna Schmitz
Hallo allemaal,
Ik stuur deze e-mail aan alle oud leden van de Norwoodgroep Rotterdam, en alle nieuwe aanmeldingen voor deze groep en vrouwen die mij via e-mail om informatie hebben gevraagd over deze groep (en evt. Den Haag).
Op 30 maart dit jaar kreeg ik bericht dat de contactpersoon van de Norwoodgroep Rotterdam van de afgelopen twee jaar ermee stopte. Zij droeg het over aan iemand anders. Op 30 september kreeg ik het bericht dat ook deze nieuwe contactpersoon ermee stopte. Er waren de laatste tijd veel problemen met het vinden van een geschikte locatie.
Omdat er geen nieuwe contactpersoon was, heb ik mijzelf als contactpersoon op de 'Landelijke lijst Norwoodgroepen' op mijn website gezet, zodat de aanmeldingen daarna verder bij mij kwamen. In die tussentijd heb ik 9 nieuwe aanmeldingen binnen gekregen, maar er waren (voor zover mij bekend) geen bijeenkomsten waar zij naartoe konden gaan.
Twee van deze vrouwen zijn op zoek (geweest) naar een ruimte voor de bijeenkomsten. Eén van hen had een ruimte gevonden voor 30 euro per avond, waarvan ik dacht dat dat misschien te duur was. Omdat als je een keer met z'n tweeën bent, je beiden 15 euro moet betalen (dat is een beetje veel voor 'gratis' deelname). En inmiddels zijn er ook twee vrouwen bij gekomen die zelf (misschien) een ruimte beschikbaar hebben, in plaatsen in de omgeving van Rotterdam (Papendrecht en Waddinxveen).
Waar ik nu mee zit is: er is dus waarschijnlijk wel een geschikte ruimte te vinden in Rotterdam of omgeving, voor een doorstart van de Norwoodgroep. Er zijn ook genoeg vrouwen die willen deelnemen aan een Norwoodgroep in deze omgeving. Er komen nog steeds nieuwe aanmeldingen binnen. Maar de volgende stap is hoe je werkelijk kunt gaan beginnen met de bijeenkomsten. De 'Agenda voor de bijeenkomsten' is te vinden op mijn website bij 'Zelf een Norwoodgroep' opzetten, maar om te weten hoe je zo'n agenda en de bijeenkomsten werkelijk moet uitvoeren, is het denk ik wel belangrijk dat je hebt gezien en meegemaakt hoe dat in de praktijk gaat.
Om dit probleem op te lossen denk ik aan twee dingen:
1) Zijn er vrouwen onder jullie die een tijd hebben meegedraaid met de oude Norwoodgroep in Rotterdam, of een andere 12 stappen groep, zoals Al Anon, die zouden willen helpen om deze structuur op poten te zetten?
2) Ik heb bericht van iemand van de maandagavond Al Anon groep in Rotterdam, dat zij hun groep open willen stellen voor vrouwen die op zoek zijn naar een Norwoodgroep. Het programma van Al Anon lijkt veel op het programma van de Norwoodgroep. Robin Norwood verwijst zelf ook naar Al Anon als een goed programma voor vrouwen met de Norwood-problematiek.
Vrouwen die zich hebben aangemeld voor de Norwoodgroep in Rotterdam, en die willen helpen bij het opzetten van een nieuwe Norwoodgroep, kunnen om een idee te krijgen van de structuur en gang van zaken in de bijeenkomsten in een zelfhulpgroep met 12 stappen programma, bijeenkomsten van Al Anon bijwonen. Maar ook, als je dat zou willen in deze groep van Al Anon blijven participeren. Of in allebei.
Mocht je interesse hebben om hier iets mee te doen laat het me dan even weten.
Hartelijke groet,
Anna Schmitz
Sinds mijn laatste bericht hier zijn er weer 5 nieuwe aanmeldingen gekomen voor een Norwoodgroep in Rotterdam. Dat betekent (als ik het goed heb) dat er in totaal 12 vrouwen zijn die graag willen deelnemen aan een groep in Rotterdam. Ik denk: het zou zo zonde zijn als daar niets mee gebeurt. Zou het niet een idee zijn om gewoon een keer bij elkaar te komen en met elkaar te bekijken wat er mogelijk is? Je kunt de 'Agenda' van mijn website uitprinten en gewoon kijken of je die kunt volgen met elkaar. Gewoon kijken hoe dat gaat. Zo ben ik zelf destijds ook begonnen (in 1991).
Groeten, Anna
Groeten, Anna
Er wordt een nieuwe groep gestart op woensdag 17 april (2013), om 19:30 uur.
Er worden 3 bijeenkomsten gehouden op een locatie in Rotterdam. Daarna gaat de groep verder op een andere nog te bepalen locatie.
Als je interesse hebt in deelname aan deze nieuwe groep laat het mij dan even weten, dan krijg je van mij verdere informatie.
Stuur dan een e-mail aan anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
Er worden 3 bijeenkomsten gehouden op een locatie in Rotterdam. Daarna gaat de groep verder op een andere nog te bepalen locatie.
Als je interesse hebt in deelname aan deze nieuwe groep laat het mij dan even weten, dan krijg je van mij verdere informatie.
Stuur dan een e-mail aan anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
Afgelopen woensdag is de nieuwe Norwoodgroep Rotterdam van start gegaan. Ik wil hier nog even vermelden dat vrouwen die interesse hebben in deelname aan deze groep nog steeds mee kunnen doen. De bedoeling is dat dit een doorgaande blijvende groep wordt waar je ieder moment in kunt stappen (en weer mee stoppen).
Groeten, Anna
Groeten, Anna
Er is sinds 2007 een Norwoodgroep in Rotterdam geweest (eerst begonnen in Schiedam) en in 2010 raakten ze de locatie kwijt waar ze al die tijd bijeen waren gekomen. Daarna is de groep bijeen geweest in een tijdelijke locatie die verviel in 2012. Toen kwam de groep wel bijeen bij deelneemsters thuis maar dat gaf toch te veel problemen (is iets wat ik ook niet aanraad; alleen misschien bij het opzetten van de groep als er nog geen locatie gevonden is). En toen is de groep uit elkaar gevallen. Ik heb in 2012 nog geholpen een nieuwe groep op te zetten, want er was interesse genoeg (ik kreeg veel aanvragen, net als nu), maar uiteindelijk is die groep ook weer uiteengevallen. Ook weer door problemen met het vinden van een geschikte ruimte. Volgens mij zijn er sinds november 2013 geen bijeenkomsten meer geweest van de groep in Rotterdam. Een paar vrouwen die over waren zijn uitgeweken naar de groep in Den Haag (die goed loopt, heb ik begrepen). Ik verwees aldoor naar die groep.
Ondertussen bleef ik wel aldoor aanvragen krijgen voor de groep in Rotterdam. Er is genoeg belangstelling. Het probleem is eigenlijk alleen het vinden van een geschikte ruimte. Je zou toch zeggen dat dat in een stad als Rotterdam zou moeten lukken.
Ik heb besloten hier weer een bericht te plaatsen, omdat ik de afgelopen tijd van twee vrouwen afzonderlijk het bericht heb gekregen dat ze wel een nieuwe groep op willen zetten. Daarover kan dan via dit forum gecommuniceerd worden.
Ik heb via e-mail het afgelopen jaar 32 aanvragen gekregen voor de Norwoodgroep Rotterdam.
32 aanvragen voor de Norwoodgroep Rotterdam in 2014
november: 5 (en het is pas 7 november)
oktober: 2
september: 2
augustus: 4
juli: 5
juni: 3
mei: 5
april: 1
maart: 1
februari: 3
januari: 1
december 2013: 1
Voor het opzetten van een groep kun je materiaal vinden op mijn website bij 'Zelf een Norwoodgroep opzetten': http://www.norwoodgroep.nl/#_ZELF_EEN_NORWOODGROEP
Verder kun je veel nuttige informatie vinden in het tweede boek van Robin Norwood, in hoofdstuk 7 over zelfhulpgroepen. En natuurlijk ook in 'Als hij maar gelukkig is' (helemaal achterin, aanhangsel 1).
Ik hoop dat het nu weer een keer gaat lukken.
Voor vragen kun je me altijd mailen: anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
PS. Op 14 november: inmiddels zijn er alweer 2 aanvragen voor de Norwoodgroep Rotterdam bij.
Ondertussen bleef ik wel aldoor aanvragen krijgen voor de groep in Rotterdam. Er is genoeg belangstelling. Het probleem is eigenlijk alleen het vinden van een geschikte ruimte. Je zou toch zeggen dat dat in een stad als Rotterdam zou moeten lukken.
Ik heb besloten hier weer een bericht te plaatsen, omdat ik de afgelopen tijd van twee vrouwen afzonderlijk het bericht heb gekregen dat ze wel een nieuwe groep op willen zetten. Daarover kan dan via dit forum gecommuniceerd worden.
Ik heb via e-mail het afgelopen jaar 32 aanvragen gekregen voor de Norwoodgroep Rotterdam.
32 aanvragen voor de Norwoodgroep Rotterdam in 2014
november: 5 (en het is pas 7 november)
oktober: 2
september: 2
augustus: 4
juli: 5
juni: 3
mei: 5
april: 1
maart: 1
februari: 3
januari: 1
december 2013: 1
Voor het opzetten van een groep kun je materiaal vinden op mijn website bij 'Zelf een Norwoodgroep opzetten': http://www.norwoodgroep.nl/#_ZELF_EEN_NORWOODGROEP
Verder kun je veel nuttige informatie vinden in het tweede boek van Robin Norwood, in hoofdstuk 7 over zelfhulpgroepen. En natuurlijk ook in 'Als hij maar gelukkig is' (helemaal achterin, aanhangsel 1).
Ik hoop dat het nu weer een keer gaat lukken.
Voor vragen kun je me altijd mailen: anna@norwoodgroep.nl
Groeten, Anna
PS. Op 14 november: inmiddels zijn er alweer 2 aanvragen voor de Norwoodgroep Rotterdam bij.
Laatst gewijzigd door Anna op vr nov 14, 2014 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.