Ook nieuw, ook voorstellen en ook meteen om hulp schreeuwen

Voor reacties en suggesties e.d.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Backwards

Ook nieuw, ook voorstellen en ook meteen om hulp schreeuwen

#1 Bericht door Backwards » ma mar 16, 2009 12:58 pm

Beste allemaal,

Mijn naam laat ik maar even in het midden. Heb de groep gedaan, sindskort verhuisd. En gaan samenwonen. Hellup!

Ik heb een heel lieve vriend, maar we lijken zoveel op elkaar. En stappen steeds in vaak dezelfde valkuilen. Dingen die we elkaar 'verwijten' doen we zelf ook, of nog harder. Ik verwacht dingen van hem die ik zelf moeilijk vind, andersom doet hij dat ook. We houden veel van elkaar, maar hebben zo vaak strijd. Richten ons teveel op de ander, terwijl we bij onszelf moeten blijven. De wil is er zo, de liefde ook, maar communicatieproblemen te over. Zo oneerlijk: twee lieve mensen, die alles goed bedoelen, maar steeds maar strijd. Ik word er zo verdrietig van! En zo moe...

Inmiddels is het zover dat we wel samenwonen, maar dat hij soms elders slaapt. Ik had het allemaal zo anders verwacht.

Ik wil graag met iemand in gesprek over dit onderwerp. Wie ziet dit zitten?

Groetjes.
"Happiness is a way of travel, not a destination.."

moni

Re: Ook nieuw, ook voorstellen en ook meteen om hulp schreeu

#2 Bericht door moni » ma mar 16, 2009 5:39 pm

Ik wil graag met iemand in gesprek over dit onderwerp. Wie ziet dit zitten?

Groetjes.[/quote]

hoi,
welkom
over wat wil je het dan juist hebben??

groetjes

Daantje
Contacteer:

Re: Ook nieuw, ook voorstellen en ook meteen om hulp schreeu

#3 Bericht door Daantje » vr apr 10, 2009 11:05 am

Backwards schreef:Heb de groep gedaan,
Voor het praktische gedeelte :wink: heb ik echt levenslang 'groep', vrees ik. 39 Jaar lang zijn er overlevingsstrategiën ingeslopen. Ik denk dat het me minstens 30 jaar kost om deze om te buigen naar constructieve eigenschappen en strategiën.

Sterkte!

Daantje

Anna
Site Admin

#4 Bericht door Anna » za apr 11, 2009 1:03 pm

De 'Daily Meditation' van 9 april (uit het boek "Daily Meditations for Women Who Love Too Much" van Robin Norwood) is:

"Because recovery from relationship addiction requires such rigorous effort and yet is so difficult to measure effectively, it is far more common for relationship addicts to claim recovery than actually to achieve it.

It is so tempting to see ourselves as fully recovered when, in fact, we have barely begun what will be a lifelong process of change and growth, struggle and self-discovery.

One of the keys to recovery is in recognizing that it (and we) will always be a process, never a finished product."

Vertaling:
"Omdat genezing van relatieverslaving zo'n enorme, niet-aflatende inspanning vereist en daarbij zo moeilijk te meten is, komt het bij relatieverslaafden veel meer voor dat ze denken genezen te zijn dan dat ze het werkelijk bereiken.

Het is zo verleidelijk onszelf te zien als volledig genezen wanneer we in feite nog amper begonnen zijn aan wat een levenslang proces is van verandering en groei, worsteling en zelfontdekking.

Een van de sleutels tot genezing is de erkenning dat het (en wij zelf) altijd een proces zal (zullen) zijn, nooit een af product."

Plaats reactie